Situații de urgență

Serviciu obligatoriu conform legislației în vigoare Legea 307/2006 cu modificarile si completarile ulterioare și necesar în condiții de control al I.G.S.U. – Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și / sau în cazul nefericit al unei situații de urgență.

În esență, societatea noastră, vizeaza prevenirea și reducerea efectelor negative produse de situațiile de urgență care pot afecta omul, bunurile materiale și mediul înconjurator.

Specialiștii noștrii în domeniul S.U. (cadru tehnic P.S.I.):

  1. stabilesc cadrul organizatoric în domeniul situațiilor de urgență prin:
  • numirea responsabilului P.S.I., cu acordul Beneficiarului;
  • stabilirea modului de gestionare a activității de apărare împotriva incendiilor și propunerea de atribuții pentru personalului numit în structura organizatorică;
  • reglementarea fumatului în spațiile Beneficiarului;
  • stabilirea modului de gestionare a deșeurilor, rezidurilor și a ambalajelor specifice activității;
  • stabilirea măsurilor speciale care să contracareze efectele perioadelor din sezonul rece, caniculare sau secetoase;
  • reglementarea activității de instruire a salariaților pe linia gestionării situațiilor de urgență;
  • stabilirea punctelor vitale vulnerabile la incendiu;
  • stabilirea modului de executare a lucrărilor cu foc deschis și reglementarea executării lucrărilor periculoase, în caz de nevoie, în cadrul societății;
  • constituirea colectivului imputernicit cu gestionarea activității de apărare împotriva incendiilor și definirea atribuțiilor membrilor acestuia;
  • constituirea, cu acordul Beneficiarului, a echipei de prima intervenție, salvare și evacuare.
  1. elaborează planurile de evacuare în cazul situațiilor de urgență;
  2. propun atribuțiile și răspunderile în domeniul situațiilor de urgență ce revin lucrătorilor, care se consemnează în fișa postului, cu aprobarea angajatorului;
  3. elaborează tematica de instructaj introductiv general și la locul de muncă pentru salariații societății și testul de verificare a insușirii cunoștințelor de către aceștia;
  4. elaborează tematica anuală de instructaj periodic și tematicile periodice ce conțin detalierea titlurilor din tematica anuală pentru salariații societății;
  5. efectueaza instructajul introductiv general la angajarea noilor lucrători;
  6. completează fișele individuale de instruire privind situațiile de urgență cu datele personale ale angajaților și tematica prezentată la toate fazele de instruire;
  7. asigură consultanță privind efectuarea instructajului la locul de muncă și instructajului periodic;
  8. evaluează, prin teste, cunoștințele dobândite de angajați în procesul de instruire;
  9. elaborează procedura de emitere, semnare, luare la cunoștință și păstrare a permisului de lucru cu foc;
  10. elaborează instrucțiuni proprii în domeniul situațiilor de urgență;
  11. elaborează instrucțiuni specifice de prevenire a incendiilor la lucrările cu foc deschis;
  12. organizează propaganda în domeniul situațiilor de urgență și aplică, contra cost, materialele de semnalizare pe linia situațiilor de urgență în locurile stabilite și necesar a fi semnalizate, cu acordul Beneficiarului;
  13. prezintă note despre deficiențele constatate în urma controalelor efectuate în domeniul situațiilor de urgență;
  14. informează despre tipul și numarul minim de stingatoare necesar pentru dotarea spațiilor Beneficiarului, conform prevederilor legale;
  15. verifică semestrial valabilitatea stingatoarelor din spațiile Beneficiarului;
  16. asigură, la solicitarea Beneficiarului, prezentă unei persoane de specialitate la controalele efectuate de reprezentanții instituțiilor abilitate.