Documentația de S.S.M.

Cel mai important obiectiv al securităţii şi sănătăţii în muncă este de a menţine şi dezvolta capacitatea de muncă, securitatea şi sănătatea participanţilor la procesele de muncă şi de a preveni accidentele de muncă şi bolile profesionale.

Documentația de securitate și sănătate în muncă este obligatorie pentru orice societate și se întocmește de către specialiștii societății noastre în baza Legii nr. 319/2006 și a Hotărârii de Guvern nr. 1425/2006 cu modificăril și completările ulterioare, ținând cont de fiecare profil de activitate și fiecare loc de muncă, cuprizând următoarele:

  • prezentarea societății dumneavoastră;
  • program de instruire – testare la nivelul societăţii;
  • decizii privind organizarea activităţii în domeniul securităţii și sănătăţii în muncă;
  • regulament de organizare şi funcţionare a comitetului de securitate şi sănătate în muncă;
  • stabilirea periodicității adecvate pentru fiecare loc de muncă;
  • atribuţii din fișa postului cu răspunderi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate;
  • plan de acţiune în caz de pericol grav şi iminent;
  • evidența zonelor cu risc ridicat și specific;
  • instrucţiuni proprii de securitate şi sănătate în muncă;
  • instrucțiuni de lucru pentru exploatarea echipamentelor de muncă;
  • un necesar de documentaţii cu caracter tehnic, de informare şi instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
  • elaborarea programului de instruire-testare la nivelul intreprinderii și/sau unității;
  • tematici pentru toate fazele de instruire în domeniul securităţii și sănătăţii în muncă;
  • teste de verificare a cunoştinţelor dobândite de către angajaţi și verificarea cunoașterii și aplicării de către lucrători a informațiilor primite;
  • stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate și sănătate în muncă, stabilirea tipului de semnalizare necesar și amplasarea lor;
  • listă internă de acordare a echipamentului individual de protecţie (EIP) necesar pentru un post sau zonă de lucru;
  • clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări servicii între beneficiar şi alţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;
  • fişe de instruire colectivă a vizitatorilor şi contractorilor;
  • evidența meseriilor și a profesiilor prevazute de legislația specifică, pentru care este necesara autorizarea exercitarii lor;
  • notificare/informare privind lista substanţelor periculoase utilizate.