Evaluarea riscurilor profesionale

Evaluarea riscurilor profesionale trebuie să acopere fiecare activitate şi fiecare post de lucru dintr-o întreprindere, luând în considerare fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv lucrător, sarcină de muncă, echipamente de muncă şi mediu de muncă. Evaluarea riscurilor serveşte la îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de muncă şi, în acest scop, necesită o documentare adecvată şi susţinută.

Specialiștii noștrii pentru elaborarea lucrării de evaluare a riscurilor utilizează metoda de evaluare a Institutului Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Protecţia Muncii “Alexandru Darabonţ”, astfel:

  • analizează activitatea desfăşurată de către beneficiar;
  • identifică riscurile de accidentare şi îmbolnăvire profesională;
  • elimină pericolului dacă este rezonabil posibil;
  • analizează pericolul dacă acesta nu poate fi eliminat şi evaluarea riscului;
  • propune măsuri pentru a limita consecinţele;
  • supraveghează riscurile și elaborează checklist-uri de conformitate;
  • elaborează fişe de evaluare pentru fiecare loc de muncă;
  • stabileşte consecinţele maxime previzibile ale acţiunii factorilor de risc asupra organismului uman;
  • propune măsuri de eliminare şi/sau diminuare a riscurilor identificate;
  • elaborează grafice de prezentare şi repartizare a factorilor de risc;
  • stabileşte nivelul de risc aferent fiecărui loc de muncă;
  • stabileşte ierarhia locurilor de muncă în funcţie de nivelul de risc şi calculeaza nivelul de risc global al societăţii;
  • interpretează rezultatele evaluării prin prisma legislaţiei în vigoare;
  • prezintă rezultatele actiunilor întreprinse în lucrarea de evaluare a riscurilor;
  • întocmește planul de prevenire și protecție în baza lucrării finale de evaluare a riscurilor, care va fi revizuit ori de câte ori intervin modificări ale condițiilor de muncă, respectiv apariția unor riscuri noi.